PRAVILAN ODABIR SPORTSKE OBUĆE

Za vježbanje je vrlo važna sportska obuća posebno namijenjena i izrađena za aerobik vježbanje. Takva obuća je štiti i čuva građu stopala, ali posredno i drugih dijelova tijela. Stopalo je u premaloj obući i izloženo udarcima i pritiscima, a posljedično se mogu razviti ozljede i deformacije. Otekline palčanog zgloba i druge deformacije nožnih prstiju često su posljedica obuće koja loše pristaje.

Za procjenu učinite pokus i ocrtajte obris bosih stopala na papiru. Položite uobičajenu obuću preko crteža. Obris stopala bi morao biti pokriven cipelom.. U protivnom mogu nastati bolna natisnuća i žuljevi na stopalima. Suženje obuće prema vrhu uzrokuje pritiske na nožnim prstima i između njih te može uzrokovati trajne deformacije.

Sportska obuća sastoji se od nekoliko dijelova. Donji dio ima više slojeva za savitljivost i elastičnost, a poprečni utor dodatno olakšava skakanje. Zračne komorice potplata umanjuju opterećenje skakanja i koračanja, a obloženi gornji dio obuće čuva zglob i petu od udaraca. Materijali i konstrukcija takve obuće smanjuje opterećenje struktura stopala i gležnja uz optimalnu stabilnost.shema tenisice za vježbanje

Relativno je lako postići da vam obuća dobro pristaje. Savjetujemo vam:

  1. Ne birajte obuću prema broju koji je naznačen na podstavi jer se veličine sportske obuće razlikuju između različitih vrsta i proizvođača. Obuću svakako isprobajte.
  2. Odaberite obuću koja se najbolje može prilagoditi obliku vašeg stopala.
  3. Probajte obuću na kraju dana jer su tada vaša stopala veća. Probajte ih s čarapama koje inače nosite na vježbanju.
  4. Dok isprobavate obuću stojite i provjerite da li je na vrhu svake cipele ostalo dovoljno mjesta za vaš palac (9 mm – 17 mm). Neka široki dio stopala ugodno pristaje u najširi dio obuće. Peta treba udobno pristajati u obuću i to uz minimalnu količinu proklizavanja.
  5. Učinite nekoliko koraka i hodajte u obući koju želite isprobati.
  6. Ne kupujte obuću koja nije odmah udobna, s nadom da će s vremenom postati podesna.
  7. Obuća treba biti lagana.
  8. Redovito mjerite svoja stopala. Broj stopala se sa starenjem mijenja. Mjerite oba svoja stopala. Većina ljudi ima jedno stopalo veće od drugog. Probajte obuću na većem stopalu.
  9. Izbor obuće je velik i pri odabiru treba pripaziti da odgovara određenom sportu ili aktivnosti. Postoji posebna obuća za dvoranske aktivnosti odn. za vanjske prostore. Pri izradi obuće i korištenju određenih materijala proizvođač je imao u vidu specifične zahtjeve sporta ili rekreativne aktivnosti.
  10. Sportska obuća za dvoranske sportove i rekreaciju ostane dulje uščuvana uz odgovarajuće čišćenje. Unatoč toga nakon 300 sati vježbanja svojstva materijala i izrada propadaju te obuća više ne zadovoljava zahtjeve aktivnosti kojoj je namijenjena i gubi funkciju zaštite. Takvu obuću treba zamijeniti novom. Primjerice tenisice za atletsko trčanje nisu primjerene za aerobik i slične aktivnosti dvoranske rekreacije.

Kvalitetnu i specijalno namijenjenu obuću proizvode svi poznati i renomirani proizvođači, a zadaća je voditeljice/voditelja sportskih aktivnosti upozoriti svoje polaznice/polaznike na važnost nabave i vježbanja u pravilnoj sportskoj obući.