TAE BO

Pripremila: Tamara Krčelić, prof.

Vježbe pokazuje: Tamara Krčelić, voditeljica Tae Bo, aerobike i pilatesa

TAE BO ili TOTAL AWERNESS BODY OBEDIENCE, osmišljen je 1976. godine sasvim slučajno kada je Billy Blanks vježbajući u svom podrumu  tehnike iz borilačkih vještina i boksa uključio muziku i počeo trenirati uz ritam glazbe.

Tae Bo program vježbanja kombinira elemente borilačkih vještina i boksa uz za to određenu i primjerenu glazbu. Vježbajući utječe se na poboljšanje i očuvanje zdravlja, kondicije i izdržljivosti. Tae Bo u program vježbanja uključuje aerobne vježbe, povećava kapacitet srca i pluća, pospješuje gipkost, sagorijeva kalorije, smanjuje stres te poboljšava tonus mišića cijelog tijela.

Tae Bo program vježbanja uključuje udarce rukama – blokove i udarce nogama – kickove.

UDARCI RUKAMA

1. DIREKT-iz borbenog stava (ruke ispod brade) udarac ravno ispred tijela u ravnini 

 ramena sa malim okretom gornjeg dijela tijela.

2. HOOK-iz borbenog stava sa okretom tijela u stranu,ruka u visini ramena,savijena u laktu ,a šaka gleda točno u profil.

3. UPPERCAT-iz borbenog stava u profil sa okretom tijela ili ispred sebe, ruka savijena u laktu ali lakat gleda prema dolje, a šaka prema gore.

4. ČEKIĆ-iz borbenog stava udarac šakom u visini čela kao da držimo čekić u ruci.

5. ŠAKA STRAGA-iz borbenog stava pružamo ruku u stranu, mali prst gleda nazad.

6. UDARANJE VREĆE

BLOKOVI

1. PODIŽUĆI BLOK-lijeva šaka na boku lijevo(zapešće gleda gore),desna šaka naslonje na na lijevi  bok i podiže se savijena u laktu iznad čela.

2. BLOK PREMA DOLJE-lijeva šaka na boku,desna na lijevom ramenu (prekrižena na prsima) s kojega  pruža prema dolje.

3. VANJSKI BLOK-lijeva šaka na boku,desna  ruka na lijevom ramenu koja se prilikom bloka  otvara prema van.

4. UNUTARNJI BLOK-lijeva šaka na boku,desna ruka otvorena u desnu stranu i prilikom bloka se zatvara na unutra.

5. RUKE PREKRIŽENE KAO SLOVO X

UDARCI NOGAMA(KICKOVI) 

1. UDARAC KOLJENOM-podignuto koljeno sa laganim guranjem bokova prema naprijed.

2. KICK NAPRIJED-podignuto koljeno i pružena noga prema naprijed sa laganim guranjem bokova prema naprijed.

3. KICK U STRANU-podignuto koljeno i bok s pružanjem noge u stranu i malim otklonom tijela u suprotnu stranu, stopalo je zategnuto.

4. KICK NAZAD-podignuto koljeno s pružanjem noge unazad i malim pretklonom tijela.

5. KRUŽNI KICK-noga podinuta u stranu sa savijenim koljenom, koja se pruža ali stopalo mora biti pruženo jer se udarac odvija sa gornjim dijelom stopala uz mali polukružni okret.

Kod svih udaraca rukama i nogama treba paziti da se vježbe ne izvode do krajnjeg  ispružanja zglobova ruku i nogu kako bi se smanjila mogućnost ozljeda.